آغاز به کار دومین جشنواره بین المللی عکس «مزارات»

به گزارش شهرآرانیوز، «امیرمهدی حکیمی» مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و دبیر دومین جشنواره بین المللی دوسالانه عکس «مزارات» در نشست خبری آغاز به کار این جشنواره گفت: مزارات از جمله منشا تحولات در جهان اسلام و شکل گیری تمدن در نقاط مختلف جهان بوده اند.
وی افزود: به دلیل اهمیت این موضوع و اهمیت استفاده از ابزار‌های هنری در معرفی آثار تمدنی ادیان، جشنواره بین المللی دوسالانه عکس «مزارات» آغاز به کار کرد.
حکیمی خاطرنشان کرد: نخستین دوره این جشنواره در زمان شیوع بیماری کرونا برگزار شد و بخش‌هایی از داوری و حتی نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره نیز به صورت مجازی برگزار شد. اما با فراهم شدن زمینه مساعد، امسال علاوه بر برگزاری مراحل جشنواره به صورت حضوری، نمایشگاه آثار دوره نخست نیز برای مخاطبان اکران شده است.
وی افزود: این جشنواره در 2 بخش «مزارات» و «نیایش» برگزار می‌شود. در نخشتین دوره جشنواره، موضوع نیایش به کشور‌های اسلامی اختصاص پیدا کرد. اما در دوره دوم و در بخش نیایش، موضوع نیایش در ادیان مختلف مورد توجه قرار گرفته است.
«امین ابراهیمی» دبیر اجرایی دومین دوسالانه بین المللی عکس مزارت نیز در این نشست خبری با ارائه گزارشی از برگزاری نخستین دوره این جشنواره گفت: در دوره گذشته در مجموع 8127 اثر به جشنواره ارسال شد و مورد داوری قرار گرفت.
وی افزود: از مجموع این آثار 6234 اثر متعلق به 909 عکاس داخلی از 31 استان سراسر کشور و 1833 اثر نیز مربوط به 259 عکاس خارجی از 33 کشور بود.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: مجموع جوایز این جشنواره نیز به میزان جوایز دوره گذشته و شامل جوایز نفرات اول تا سوم در هر بخش و جایزه ویژه دبیر جشنواره، مبلغ 7500 یورو در نظر گرفته شده است.
وی افزود: فراخوان آثار از 16 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و به مدت 40 روز ادامه دارد. پس از آن فرآیند داوری آغاز می‌شود و در نهایت، مراسم اختتامیه روز 26 تیرماه برگزار می‌شود.
همچنین در بخش دیگری از این نشست خبری حجت الاسلام «مصطفی فقیه اسفندیاری» معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی و عضو شورای سیاستگذری این جشنواره، ضمن بیان نکاتی درباره اهمیت توجه هنرمندان به موضوع مزارات و اماکن زیارتی گفت: جشنواره عکس مزارات با نگاه تمدنی به این موضوع مزارات برگزار می‌شود و البته در کنار آن، سایر زمینه‌های هنری بجز عکس و برگزاری جشنواره‌های دیگر در این موضوعات نیز می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

https://shrr.ir/000fje